Thursday, February 4, 2010

Everybody know..but nobody really know..

terima panggilan dari kampung few second ago..
.....
.......
...........
dlm famli, aku da mcm penerima tanggungjawab paling berat..
n i do sincere wif all those things..sumbangan aku yg xseberapa..xterbalas pon sebenarnya dengan apa yang dah aku terima sepanjang 27 tahun hidup..
pngorbanan dia, penat lelah dia, jerit perih dia..hingga sampainya aku di sini..
susah payah suma aku rasa.siapa yang tahu peritnya..
biar..
simpan saja jauh di lubuk hati..

but my bad..
sekali sekala seperti sekarang..
rasa itu datang bersama lajunya linangan..
frust..hampa..rasa diri sndiri tak dipentingkan..
langsung tak difahami..
keinginan sendiri dibelakangkan..

dan demi mereka sekali lagi aku korbankan yang temampu
itulah yang selalunya..
sudah pasti dengan hati yang tersangat ikhlas..
kerana mereka adalah segalanya

untuk semua persoalan malam ni,
aku hanya mampu serahkan pada-Nya
semoga semuanya berjalan dengan lancar..
semoga mereka sentiasa berbahagia..
semoga aku juga berbahagia seadanya..

aku  mahu dia sentiasa melihat aku tersenyum..
tanpa tahu apa di dada aku..
aku mahu terus berkorban untuk dia..

Tuhan,
aku hambaMu yang lemah..

2 comments:

  1. Allah Maha Adil.. kan..?
    kalau kita ikhlas berkorban untuk orang yg kita sayang, pasti Allah berikan ganjaran yg lebih bernilai.. :)

    p/s : hidup tanpa bebanan, rasanya kosong..

    ReplyDelete
  2. kak cahaya,
    insyaAllah..untuk sdikit pngrbanan yg xsberapa tu, telah saya lahirkan dgn seikhlas hati...

    kene terima saja..smoga yg baik2 mnnti saya..
    :)

    ReplyDelete