Monday, March 29, 2010

duniawi..

lamanya tak menulis.bukan tak ada cerita.bukan tak ada rasa.cuma kadang kala diam itu lebih baik..dalam hati bermonolog sendiri..menilai, mencanang, merancang, mengeluh, memerhati..aksi pelbagai lah!

kelmarin..aku tak  tahu status aku.menang atau kalah!dgn mulut yg lancang n agak kurang ajar aku melempiaskan rasa dan marah yg terpendam.emosi aku terusik dgn petikan kata yang mencabar keegoan aku.aku dikata bodoh!mmg aku bodoh.tapi, soalnya siapa yang menuju bodoh itu kepada aku.setelah dirampas segala bahagia aku..sesedap mulut pula kata aku bodoh!nah!duniawi..

aku, selemah lemah hamba-Nya..

kala dicemuh kadang aku diam..kadang ku balas dgn lantang..

namun kala malam..dengan esakan juga mata terlelap..
aku kalah sebenarnya..

2 comments:

  1. manusia hebat adalah manusia yg selalu mampu mengawal emosinya.. :)

    biarkan si luncai terjun dgn labu labinya ekk..heheheh...kita x payah terjun skali..kita tengok je..bila diaorang nak lemas nanti pandai lah diaorang minta pertolongan..

    SAYA pun manusia biasa..hamba-Nya yg lemah juga.. (-,-)

    ReplyDelete
  2. tenkiu..
    kata2 kak cahaya sentiasa menolong saya..

    ReplyDelete